SP verheugd met start verhuizing Geitenwei in januari

30 december 2009

SP verheugd met start verhuizing Geitenwei in januari

Wijkwethouder Ger Wouters (SP) kondigde onlangs aan dat in januari begonnen kan worden met de verhuizing van de Geitenwei naar het centrum van Heerewaerde in de wijk Selissen. Daar komen ook een speeltuin en een speelveld.

Voorziening voor de hele wijk
De Geitenwei is een begrip geworden in de wijk Selissenwal. Al vele jaren doen beheerders Anky en Ad Moonen en de vrijwilligers met beperkte financiële mogelijkheden al het mogelijke om van de Geitenwei een ontmoetingsplek voor de hele wijk te maken. Zij zijn daar goed in geslaagd en dat verdient een compliment. Omdat steeds meer wijkbewoners gebruik willen maken van de Geitenwei en er steeds meer bezoekers kwamen, moest uitgekeken worden naar een grotere locatie. Die werd aanvankelijk gevonden in een plek over de Dommel, maar dat ging uiteindelijk niet door vanwege bezwaren omdat dat gebied een ecologische stiltezone moet worden. Bij de nieuwe Geitenwei komen ook een speeltuin en speelveld te liggen. De Prinses Amaliaschool kan gebruik maken van de Geitenwei en omdat de voorziening straks middenin de wijk ligt, zal het dienen als ontmoetingsplek en wijkbewoners met elkaar verbinden.

In 2010 bestaat de Geitenwei 25 jaar
De Geitenwei begon in 1985 in de Van Beekstraat. Toen het wooncomplex De Ridder gebouwd werd gebouwd is de Geitenwei verplaatst naar de hoek van de Van Beekstraat en Van Randerodestraat. Volgend jaar bestaat de Geitenwei 25 jaar. De toekomst ziet er goed uit.

Wethouder Wouters: 'De financiering van de verplaatsing is rond en ook de toekomstige subsidiëring is geregeld. De Stichting Geitenwei kan het 25-jarig bestaan dus vieren in een spiksplinternieuwe locatie. Op naar de volgende 25 jaar!'

'Jammer dat Ger Wouters de nieuwe Geitenwei niet kan openen'
Ad en Anky Moonen hoopten eigenlijk vóór de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart te kunnen verhuizen, maar dat zit er niet meer in. Wouters heeft immers te kennen gegeven in de nieuwe bestuursperiode niet meer terug te keren als wethouder in Boxtel. Ad: 'Erg jammer, want we hadden het leuk gevonden als Ger Wouters als wethouder de nieuwe Geitenwei zou kunnen openen. Hij heeft zich de afgelopen jaren goed ingezet voor ons.' De verhuizing wordt waarschijnlijk rond eind maart, begin april afgerond. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek feliciteert de Stichting Geitenwei met de aanstaande verhuizing: 'Er komt een mooie ontmoetingsplek in het hart van Selissenwal. Dat is goed voor de sociale samenhang en het buurtgevoel in de wijk.'