Boxtelse steun aan AOW-acties FNV

21 januari 2010

Boxtelse steun aan AOW-acties FNV

Gisteren stonden de Boxtelse SP-raadsleden Nick Geerlings en Eric van den Broek op het viaduct bij Petershoek met een levensgroot spandoek. Met het spandoek vroeg de Boxtelse SP-fractie aandacht voor de plannen om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar. De SP vindt dat de pensioengerechtigde leeftijd 65 moet blijven.

De actie was bedoeld als ondersteuningsactie voor de acties van de FNV. De FNV organiseerde gisteren, voorafgaand aan de bespreking van de AOW-plannen in het Tweede Kamer-gebouw, een manifestatie om de plannen te kunnen keren.

Raadslid Nick Geerlings zegt het volgende over de actie van de Boxtelse SP-fractie: 'We hebben een levensgroot spandoek met de leus '65 blijft 65' gehangen op het viaduct bij Petershoek. Een van de drukste punten van de A2. De reacties van automobilisten was overweldigend. Vaak ging de duim omhoog en nog vaker claxonneerde auto's. Met name vrachtwagenchauffeurs claxonneerden toen ze het spandoek zagen.'

Dat laatste is niet vreemd, want het beroep vrachtwagenchauffeur valt evident onder de categorie 'zware beroepen', die in de regeringsplannen zijn genoemd. Die categorieën zouden in de leeftijdsgrens worden uitgesloten, maar de definitie van wat een 'zwaar beroep' is, is in de plannen nog niet duidelijk.

Weblog Ger Wouters: Steun aan acties FNV.
SP Boxtel in actie tegen verhoging AOW-leeftijd.
Website SP Landelijk: Protest '65 blijft 65'.