Brede steun gemeenteraad voedselbank

1 januari 2010

Brede steun gemeenteraad voedselbank

In de laatste gemeenteraadsvergadering van 2009 is gedebatteerd over de middelen die de voedselbank nodig heeft. De SP heeft altijd gemeld dat het belachelijk is dat in deze tijd een voedselbank nodig is, maar dat de voedselbank in Boxtel op dit moment voldoende steun moet hebben van de gemeente en derden. Alle partijen in de gemeenteraad ondersteunden die mening.

In de discussie duikelden de verschillende partijen over elkaar heen, om hun sympathie te betuigen over het goede werk dat de voedselbank doet. Aangezet door de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen wilde iedere partij zich van zijn meest sociale kant laten zien. Voor de SP is die stellingname vanzelfsprekend.

Fractievoorzitter Eric van den Broek betitelde de discussie dan ook als een 'politieke poppenkast'. Hij riep de gemeenteraad samen met een aantal andere partijen dan ook op om zich unaniem uit te spreken voor voldoende steun aan de voedselbank. In een motie die door de gehele raad werd gesteund, sprak de Boxtelse raad zich uiteindelijk daarover uit.