SP 'slooft zich uit' in carnavalsoptocht

15 februari 2010

SP 'slooft zich uit' in carnavalsoptocht

Een tiental dappere SP-vrijwilligers trotseerde afgelopen zondag de kou en liep als loopgroep met kleine wagen mee in de carnavalsoptocht. Ook SP-hond Bas was weer van de partij. Het motto was: 'De SP slooft zich uit'.

'SP slooft zich uit'
De vrijwilligers waren getooid in echte SP-sloven met de welbekende rode tomaat. Zij droegen borden met daarop teksten die verwijzen naar SP-successen en acties van de afgelopen jaren. Zoals beter onderhoud van huurwoningen, meer buurtbussen, eerlijk delen, wijkagenten, wateroverlast Oost enzovoort. Het baasje van de hond Bas liep met een poepschep achter zijn hond om eventuele uitwerpselen meteen op te vangen. Dat was een verwijzing naar het gegeven dat de gemeenteraad het SP-voorstel voor een nieuw hondenuitlaatbeleid nagenoeg overgenomen heeft.

Tomaat-expres
Ook Henk was weer aanwezig met het bekende SP-busje en de tomaatexpres. De vrijwilligers deelden allerlei leuke dingen uit aan het publiek, zoals bierviltjes, schuursponsjes, Valentijnhartjes, snoep en gezonde cherry-tomaatjes. Raadsleden Nick Geerlings en Eric van den Broek liepen ook mee in de optocht. Lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart, Eric van den Broek:' Hartstikke leuk, zo'n ludieke actie met carnaval, dat is weer wat anders dan al dat vergaderen. Complimenten voor onze vrijwilligers die dit perfect georganiseerd hebben.'