Oppositie boos op coalitie Boxtel

31 maart 2010

Oppositie boos op coalitie Boxtel

De Boxtelse oppositiepartijen (CDA, SP, D66, Boxtels Belang, VVD) voelen zich niet serieus genomen. Na bijna een maand in beslotenheid vergaderen, kregen de partijen deze week van de coalitie welgeteld twee dagen om verbetervoorstellen in te dienen. SP-leider Eric van den Broek betitelde deze opstelling als 'onbegrijpelijk' en hij vindt dat de coalitie de Boxtelse kiezers niet serieus neemt. De oppositiepartijen hebben inmiddels een gezamenlijke brief geschreven.

In de brief van de oppositiepartijen hekelen de partijen de regenteske opstelling van de coalitie en met name die van de grootste partij Balans. SP-raadslid Eric van den Broek is daarover duidelijk: 'Na bijna een maand in beslotenheid vergaderen, mogen de oppositiepartijen nu in twee dagen verbetervoorstellen indienen. Onbegrijpelijk, is dit de Boxtelse kiezer serieus nemen?. Ook de oppositie vertegenwoordigt een aanzienlijk deel van de Boxtelse kiezer. Ik vind dat de kiezer niet serieus wordt genomen en dan heb ik het nog niet eens over de inhoudelijke aspecten van het beleidsprogramma.'

De oppositiepartijen hebben de coalitie aangegeven in de raadsvergadering over het coalitieprogramma met verbetervoorstellen te zullen komen. Dat is tenminste voor iedereen doorzichtig en transaparant, volgens de oppositie.

De SP heeft in ieder geval aangekondigd om eventueel samen met anderen, met verbetervoorstellen te zullen komen.

Brief van de oppositiepartijen aan de coalitie betreffende verbetervoorstellen.

Felle kritiek SP op presentatie Boxtelse coalitie.