Boxtelse SP-fractie maant College tot verkeersmaatregelen Schijndelseweg

19 april 2010

Boxtelse SP-fractie maant College tot verkeersmaatregelen Schijndelseweg

De SP heeft het College van B&W verzocht om meer veiligheid bij de kruising ter hoogte van het Dommelbad aan de Schijndelseweg. Twee weken geleden heeft op die kruising al een zwaar verkeersongeluk plaatsgevonden en de SP vindt dat het College er alles aan moet doen om nieuwe ongelukken te voorkomen.

In de oproep aan het College stelt de SP-fractie dat er door de huidige weginrichting veel te hard wordt gereden, met name nabij de kruising ter hoogte van het Dommelbad en de afslag naar het Pastoor van Besouwplein. ‘Deze kruising is op dit moment erg onoverzichtelijk, omdat er naast de twee gescheiden rijstroken voor autoverkeer ook een vrijliggend fietspad met twee rijstroken ligt. Verkeer komt daardoor vanuit verschillende richtingen en dat leidt tot gevaarlijke situaties’, aldus SP-fractievoorzitter Eric van den Broek.

De SP wil dat het College van B&W met spoedige maatregelen komt en de verkeersveiligheid bij de kruising opnieuw onderzoekt. ‘Voor er meer ongelukken of bijna-ongelukken gebeuren’, aldus Eric van den Broek.

Brief aan College van B&W met vragen over gevaarlijke oversteek Schijndelseweg.