Onderwijspakket tegen schulden in gebruik na motie SP

26 april 2010

Onderwijspakket tegen schulden in gebruik na motie SP

Op voorstel van de SP zijn de basisscholen van Boxtel gevraagd of men interesse heeft in het lespakket Geldkoffer van het Nibud. Dit lespakket richt zich op leerlingen van groep 7 en 8 en is er op gericht om beter te leren met geld om te gaan.

De Boxtelse basisscholen reageerden massaal op de vraag van de gemeente. Uit een notitie blijkt dat alle Boxtelse basisscholen interesse hadden en in totaliteit 26 Geldkoffers hebben afgenomen. De onderwijspakketten zijn betaald uit de budgetten voor (preventie van) schuldhulpverlening.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is verheugd over het initiatief: 'In de afgelopen jaren zijn steeds meer gezinnen in de financiele problemen gekomen. Vooral gezinnen met kinderen hebben het moeilijk. Preventie kan daarom niet vroeg genoeg beginnen. Met dit onderwijspakket worden kinderen al op jonge leeftijd bewust gemaakt van de omgang met geld.'

De commissie maatschappelijke zaken wordt aankomende maandag geinformeerd over de voortgang van het project.