Motie SP leidt tot gegarandeerde zaalsportvoorziening Boxtelse verenigingen

21 juli 2010

Motie SP leidt tot gegarandeerde zaalsportvoorziening Boxtelse verenigingen

Gisteren vond in de Gemeenteraad het debat plaats over de aankoop van sporthal De Braken. Deze aankoop stond de laatste weken ter discussie. Zo werden er vraagtekens gezet bij het hoge aankoopbedrag in relatie tot de slechte economische tijden. Ook werd gesteld dat de gemeente met de aankoop van De Braken oneigenlijk bijspringt bij een private onderneming. De SP bracht vooral het publieke en maatschappelijke belang van de sportaccomedatie naar voren, namelijk een belangrijke voorziening waar Boxtelse verenigingen in moeten kunnen sporten.

Fractievoorzitter Eric van den Broek herhaalde in zijn bijdrage het al eerder door de SP ingenomen standpunt: 'Wij kunnen instemmen met dit voorstel, maar willen van de wethouder de toezegging dat verenigingen na de komende twee jaar als er een nieuwe exploitant moet worden gezocht, de garantie krijgen van een adequate zaalsportvoorziening, tegen de huidige gebruikersvoorwaarden en een marktconforme huur.'

Motie
De SP diende hierover een motie in die unaniem door de Gemeenteraad werd aangenomen. Door dit voorstel wordt nu in het programma van eisen richting een nieuwe exploitant meegenomen dat de verenigingen een garantie voor een adequate zaalsportvoorziening krijgen.