SP Boxtel neemt op ludieke wijze afscheid van wethouder Ger Wouters

2 juli 2010

SP Boxtel neemt op ludieke wijze afscheid van wethouder Ger Wouters

Adoptievarken ‘Gerreke’ herinnert aan inzet SP-wethouder

Donderdag 1 juli vond in het Gemeentehuis alsnog de afscheidsreceptie van Ger Wouters plaats. Eerder kon deze door de gezondheidsklachten van Ger niet doorgaan. De Boxtelse SP-afdeling nam na de receptie op de Geitenwei in wijk Selissenwal afscheid van haar Schijndelse wethouder. De afdeling adopteerde in de Geitenwei een mini-hangbuikzwijn. Het beestje werd donderdag gedoopt met de naam ‘Gerreke’.

De SP is er trots op hoe de partij de voorbije vier jaar via Ger Wouters in het Boxtelse College van B&W bestuursverantwoordelijkheid heeft genomen.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek zegt het volgende over de bestuursperiode: ‘Onder de politieke verantwoordelijkheid van Ger Wouters zijn veel maatregelen genomen waardoor de armoede in Boxtel, met name in gezinnen met kinderen, afgenomen is. Ook de sociale voorzieningen voor minima, ouderen, gehandicapten en chronisch zieken zijn verbeterd. De uitvoering van de WMO vindt in onze gemeente op een menswaardige manier plaats.’

Ger Wouters heeft als wijkwethouder tevens een grote bijdrage geleverd aan het opknappen van wijk Selissenwal. ‘Een belangrijk project daarbij was het realiseren van de Geitenwei in het hart van de wijk. Dat is de reden dat we als blijvende herinnering aan de inzet van wethouder Wouters een mini-hangbuikzwijn adopteren, met de naam ‘Gerreke’. Zo blijft Ger prominent in de wijk aanwezig’, aldus Eric van den Broek.

Website MooiBoxtel.nl: SP Boxtel neemt op ludieke wijze afscheid van wethouder Ger Wouters.