SP-fractie stelt opnieuw problemen Stationsbuurt aan de kaak

19 juli 2010

SP-fractie stelt opnieuw problemen Stationsbuurt aan de kaak

In de zomer van 2009 heeft de SP een enquête gehouden over de leefbaarheid van de Stationsbuurt. Uit deze enquête kwamen de volgende vier knelpunten naar voren: de parkeerproblematiek, de gebrekkige verkeerssituatie, een tekort aan speelvoorzieningen en een gebrek aan hondenuitlaatplaatsen. 'We zij nu een jaar verder en deze knelpunten zijn niet of nauwelijks aangepakt. Dat is tenminste de boodschap die wij in de afgelopen weken van bewoners hebben gekregen, naar aanleiding van een huis-aan-huis georganiseerde ledewerfcampagne', aldus SP-raadslid Eric van den Broek. De SP-fractie heeft inmiddels bij de gemeente aan de bel getrokken.

Mede naar aanleiding van de eerder door de SP georganiseerde buurtenquête zijn er door de gemeente toezeggingen gedaan op alle genoemde punten. Bewoners hebben de laatste tijd echter niets meer van de gemeente gehoord. Uit gesprekken met hen blijkt dat zij geen enkel vertrouwen meer hebben in een oplossing voor hun problemen. De Boxtelse SP-fractie heeft via een brief de problemen in de Stationsbuurt opnieuw aan de kaak gesteld. 'Het wordt tijd dat er garen op de klos komt', aldus Eric van den Broek. 'Het feit dat bewoners zo lang op de oplossing van hun problemen moeten wachten, doet het vertrouwen in de politiek geen goed.'