SP trekt aan de bel over veiligheid vijver Selissenwal

3 juli 2010

SP trekt aan de bel over veiligheid vijver Selissenwal

Verschillende omwonenden hebben hun zorgen geuit over de vlonder bij de vijver in Selissenwal. Bewoners vinden die vijver fantastisch en zijn in het algemeen tevreden met de manier waarop het gebied verder wordt ontwikkeld, maar ze maken zich zorgen over de vlonder die op de waterpartij ligt. De Boxtelse SP-fractie heeft bij wijkwethouder Willie van de Langenberg aan de bel getrokken om snel actie te ondernemen.

Fractievoorzitter Eric van den Broek heeft de zaak meteen aanhangig gemaakt bij het gemeentebestuur en onder de aandacht gebracht van het wijkplatform Selissenwal. ‘Er is recentelijk al een te water geraakte hond onder de vlonder gekomen en bewoners vrezen de veiligheid in het geval dat er bijvoorbeeld een kind in het water zou vallen en onder de vlonder terecht zou komen. Deze zorgen zijn kennelijk ook al bij een aantal ambtenaren bekend gemaakt, maar met die opmerkingen is nog niets gedaan’, aldus Van den Broek in zijn oproep aan de wethouder. ‘De vraag van bewoners is of de vlonder onder water afgedekt kan worden door bijvoorbeeld gaas, zodat er in geval van een ongeluk niemand onder de vlonder kan geraken. Gaas of een ander materiaal zou daarvoor een simpele constructie zijn.’

De SP hoopt dat bewoners snel gerust gesteld kunnen worden.