Ledenwervingscampagne SP levert 44 nieuwe leden op

18 oktober 2010

Ledenwervingscampagne SP levert 44 nieuwe leden op

De huis-aan-huis ledenwervingscampagne van de SP is uiterst succesvol verlopen. In ruim drie maanden, van juli tot half oktober, werden 44 nieuwe leden ingeschreven.

De ledenwerving vond plaats in de Stationsbuurt en Breukelen. Twee wijken waar de SP Hulpdienst buurtenquêtes gehouden heeft en via brieven en acties de leefbaarheid aangekaart heeft bij de gemeente. In Breukelen heeft de SP Hulpdienst ook een enquête gehouden onder huurders van oudere huurwoningen. De SP wil dat Sint Joseph deze woningen snel opknapt. In de F. Staelstraat en omgeving heeft de SP er bij Sint Joseph op aangedrongen om bij het opknappen van de woningen ook de badkamers en toiletten te vernieuwen.

Hertogenstraat
In de Stationsbuurt werden 24 nieuwe leden ingeschreven, in Breukelen 20. Het totaal aantal leden van de afdeling Boxtel is daarmee gestegen naar 330. Opvallend is het groot aantal leden in de Hertogenstraat. Daar zijn 5 nieuwe leden ingeschreven, hetgeen betekent dat in dit kleine straatje met 30 woningen nu 12 SP-leden zijn, dat is 40 procent. Met recht kan daarom de Hertogenstraat een echte SP-straat genoemd worden.

Coördinator Willem van Meurs is tevreden over de resultaten: 'Onze huis-aan-huis methode heeft wederom succes opgeleverd. Gebleken is dat er veel sympathie is voor het werk van de SP in de wijken. Ons streven is om elk jaar een ledenwervingscampagne te houden. Over een paar jaar willen we meer dan vierhonderd leden hebben.'

In de komende maanden gaat de plaatselijke SP een campagne voeren op het gebied van de ledenactivering. Daartoe worden enquêtes onder de eigen leden verspreid en opgehaald. Gevraagd wordt aan de leden actief te worden op een of meerdere aspecten van het partijwerk. Dit moet leiden tot nog meer actieve leden en een versterking van de organisatie.