SP laakt politieke uitspraken voorzitter St. Christoffel

23 februari 2011

SP laakt politieke uitspraken voorzitter St. Christoffel

Bestuursvoorzitter Marc Verbeeten reageerde vandaag in de media op een uiterst politiek getinte manier, toen hij aangaf blij te zijn met het huidig politiek gesternte. In zijn reactie stelde Verbeeten dat het besluit om een verhuizing van de Molenwijkschool naar wijk Munsel/In Goede Aarde te onderzoeken, in eerdere bestuursperiodes een gepasseerd station was. Dit in tegenstelling tot het feit dat nog in de vorige bestuursperiode een motie is aangenomen, waarin wordt aangedrongen op het realiseren van scholen in alle wijken.

De voorzitter van de Boxtelse onderwijskoepelorganisatie St. Christoffel stelde onder meer dat een besluit, zoals dat nu genomen is vijf jaar geleden niet genomen had kunnen zijn in het toenmalig ‘politiek gesternte’. De SP vindt de uitspraken ongepast en onjuist. In een brief heeft de SP-fractie de voorzitter inmiddels gevraagd zijn woorden terug te nemen en zich naar de toekomst beter te vergewissen van de daadwerkelijke wijze van het nemen van besluiten door dit college. De SP wijst Verbeeten in de brief ook nog een keer fijntjes op het feit dat de oppositie door het college en de coalitie opzij is gezet, door eerst in beslotenheid een warrig politiek compromis te sluiten

Brief aan bestuursvoorzitter Verbeeten van Sint Christoffel betreft politieke uitspraken.