Zorg voor duidelijke informatievoorziening Oosterhof

13 februari 2011

Zorg voor duidelijke informatievoorziening Oosterhof

Afgelopen dinsdag discussieerde de commissie Ruimtelijke Zaken over de voortgang in de plannenmakerij rondom winkelcentrum Oosterhof in wijk Oost. Verschillende partijen riepen het College op om de gemeenteraad tijdig te informeren over de voortgang en de oplossingsrichting. Het winkelcentrum klaagt al jarenlang over het ruimtegebrek, met name ook op het gebied van parkeerplaatsen.

De fractie van D66 had schriftelijk gevraagd om meer informatie over het proces, maar het College van B&W weigerde die fractie nader te informeren. ‘Onvoorstelbaar’, foeterde raadslid Eric van den Broek tijdens het debat. ‘Dit is helaas niet de eerste keer dat de gemeenteraad gepasseerd wordt, denk ook maar eens aan het achterhouden van het onderzoek naar de onderwijshuisvesting.’

De SP-fractie steunde dan ook het informatieverzoek van D66. Het College kan desnoods vertrouwelijk de gemeenteraad informeren en zo tot een eigen mening komen. ‘Wij willen het college dan ook houden aan haar informatieplicht.’, aldus Eric van den Broek.