Vragen over 30 kilometerzone Kapelweg

1 maart 2011

Vragen over 30 kilometerzone Kapelweg

De SP heeft in de laatste raadsvergadering vragen gesteld over de stand van zaken rondom de 30 kilometerzone op de Kapelweg. Sinds zes weken geldt op die weg een 30 kilometerregime. De SP vroeg zich af of bewoners hun buurt nu al veiliger ervaren en hoe de bewoners verder bij de verkeersinrichting van hun buurt worden betrokken. Eerder waren er op de Kapelweg plannen voor een totaal vrachtwagenverbod, maar de bestuursrechter zette een streep door die plannen, nadat enkele partijen daarover een bezwaarschrift hadden ingediend.

Wethouder Van der Zanden kon nog niet aangeven of de buurt nu al als veiliger wordt ervaren, maar zegde de SP wel toe de buurt te gaan betrekken bij een evaluatie. Hij wilde de evaluatie gaan betrekken bij een binnenkort te organiseren bewonersavond. SP-raadslid Dave van de Ven was tevens benieuwd hoe de buurt heeft gereageerd op het eerder door rechter van tafel gehaalde vrachtwagenverbod: ‘Wat vinden bewoners ervan dat er nu nog jaren vrachtwagens door hun buurt denderen?’. Ook op dit punt kreeg het raadslid de toezegging dat dit op de betreffende bewonersavond meegenomen zou worden.