SP wil onderste steen boven over parkeerplan centrum

11 mei 2011

SP wil onderste steen boven over parkeerplan centrum

Vorige maand presenteerde het college van B&W als een dief in de nacht het parkeerplan Boomgaert. Een plan om de historische boomgaard te rooien en de gemeentevijver te dempen ten faveure van een parkeerplaats. Het plan leidde tot veel maatschappelijk verzet, met name ook omdat niet met alle belanghebbenden was overlegd, het plan onvoldoende was onderbouwd en er geen alternatieven en overwegingen werden gepresenteerd. De bespreking van het plan in de commissie RZ leidde dan ook tot het van de tafel halen van het plan. Het college moest het huiswerk over doen. In een brief aan het college eist de Boxtelse SP-fractie deze week alle relevante informatie op. Om tot eigen alternatieven te komen en om duidelijkheid te krijgen over welke alternatieve plannen en suggesties in het gemeentehuis bekend zijn.

De SP heeft in de commissie al aangegeven zelf met alternatieven te zullen komen. Dit temeer daar in de commissie door wethouder Van der Zanden al heel eenzijdig naar het plan van het college werd beargumenteerd. Dit deed hij later in de media nog eens dunnetjes over. De SP vreest dat het college in het volgende plan eenzijdig naar haar oorspronkelijke plan gaat argumenteren. Fractievoorzitter Eric van den Broek stelt er het volgende over: 'Middels onze vragen wil onze fractie voorkomen dat er eenzijdig en onvoldoende beargumenteerd naar hetzelfde plan wordt gewerkt. Wij willen alle informatie op tafel en wij willen voldoende aanvullende informatie om te bezien of ook alternatieve plannen of combinaties daarvan tot de mogelijkheden behoren. De onderste steen moet wat dat betreft boven.'

Waarschijnlijk komt het college nog voor de zomer met hun aangepaste parkeerplan.