SP inventariseert ideeën over veiligheid Schijndelseweg

31 augustus 2011

SP inventariseert ideeën over veiligheid Schijndelseweg

Het afgelopen jaar hebben diverse ongelukken plaatsgevonden op de Schijndelseweg in de Boxtelse wijk Oost. De SP heeft de veiligheid van deze weg diverse keren op de agenda gebracht van de gemeenteraad. Inmiddels heeft de SP van het College van B&W de toezegging dat er vanuit de gemeente een evaluatie van de weg gaat plaatsvinden. In het kader van die evaluatie roept de SP bewoners op om klachten en ideeën over de veiligheid van de Schijndelseweg aan de SP-fractie door te geven, zodat die meegenomen kunnen worden in de politieke besluitvorming.

De SP is blij met de uiteindelijke toezegging voor een evaluatie, maar is minder gelukkig met het feit dat door het College ook gezegd is dat ‘in september meer informatie kan worden gegeven over de wijze waarop de evaluatie zal plaatsvinden’. Dat betekent dat de evaluatie pas na september zal worden afgerond en dan zijn we alweer een paar maanden verder. Daarnaast geeft het College aan dat er geen tussentijdse maatregelen genomen kunnen worden die de veiligheid direct vergroten. Men wacht eerst op de uitkomsten van de evaluatie.

Woordvoerder Eric van den Broek daarover: ‘Dat betekent dus dat nu het schooljaar weer net begonnen is, er nog steeds geen maatregelen genomen zijn, waardoor schoolgaande kinderen uit Munsel/InGoede Aarde nog steeds de gevaarlijke Schijndelseweg over zullen moeten steken, zonder aanvullende veiligheidsmaatregelen. En dat terwijl er bijvoorbeeld vanuit de fietsersbond, vanuit onze partij en vanuit D66 toch al praktische maatregelen zijn aangedragen.’

De SP heeft een speciale plaats op haar website www.boxtel.sp.nl ingericht waar bewoners hun klachten en opmerkingen kwijt kunnen. Daarnaast gaat de SP samen met een aantal buurtbewoners klachten en opmerkingen inventariseren. De inventarisatie via internet heeft al een aantal nuttige reacties opgeleverd.