Lang parkeren op openbare parkeerplaatsen? Maak melding van klachten

3 september 2011

Lang parkeren op openbare parkeerplaatsen? Maak melding van klachten

De Boxtelse SP-fractie heeft in de afgelopen maanden een aantal keren opmerkingen gekregen over langparkeerders op openbare parkeerplaatsen in Boxtel. De SP heeft er ambtelijke vragen over gesteld en inmiddels de terugkoppeling gekregen dat klachten hierover bij de gemeente gemeld kunnen worden. Vervolgens zal de gemeente ervoor zorgdragen dat langparkeerders daarop worden aangesproken.

De SP heeft de afgelopen maanden een aantal keren opmerkingen gekregen over langparkeerders in Boxtel. Het ging dan over het langdurig op openbare plaatsen parkeren van grote (vracht)auto’s, aanhangers en caravans, maar ook personenauto’s die kennelijk voor de verkoop bestemd zijn en langdurig parkeerruimte onttrekken. Klachten kwamen onder meer uit Oost (Meierijstraat, Berliozlaan e.o,) en van de Stationsbuurt (Ten Brinkstraat e.o.).

De gemeente heeft nu aangegeven om bij klachtmeldingen te zullen gaan handhaven. Meld klachten dus bij de gemeente en zo nodig bij de SP als er langdurig niets gebeurt. Bij dit artikel zijn de antwoorden op de gestelde vragen terug te vinden.

Antwoord op vragen over langparkeren in Boxtel.