Boxtelse SP-kerngroep enthousiast van start

8 december 2011

Boxtelse SP-kerngroep enthousiast van start

De SP afdeling Boxtel is dinsdagavond gestart met een zogeheten kerngroep van tien enthousiaste leden. Zij gaan meedenken en meedoen met het afdelingswerk.

Het is de bedoeling dat de groep mee gaat helpen met acties, maar ook gaat meedenken over belangrijke Boxtelse zaken en zo als denktank kan fungeren voor het afdelingsbestuur en de gemeenteraadsfractie. Ook is er de mogelijkheid tot het volgen van cursussen en het organiseren van informatieavonden. Het bestuur hoopt verder dat de kerngroep met goede ideeën komt om de SP sterker te maken.

Bestuurslid Willem van Meurs is in zijn nopjes met de oprichting van de kerngroep: 'Het is lang geleden dat we zo'n enthousiaste groep leden bij elkaar gehad hebben. De sfeer zat er meteen goed in en er zijn al diverse goede ideeën uitgewisseld. Ook zullen veel kerngroepleden aanwezig zijn bij de manifestatie 'Armoede werkt niet' van aanstaande zaterdag in Den Bosch. De oprichting van de kerngroep is een grote stap vooruit voor de afdeling Boxtel.'