Vragen SP over verbouwing Gemeentehuis

19 december 2011

Vragen SP over verbouwing Gemeentehuis

De Boxtelse SP-fractie gaat morgenavond in de gemeenteraad vragen stellen over de aangekonde verbouwing van het Gemeentehuis. In het Brabants Centrum van 15 december jl. kondigde Burgemeester van Beers aan dat deze ingrijpende klus minstens 4 miljoen euro gaat kosten om 'Het Nieuwe Werken' mogelijk te maken. Dit terwijl er eerder gesproken werd over enkele tonnen en alle partijen tijdens commissies en raad opgeroepen hebben om met betrekking tot de huisvesting met sobere en doelmatige plannen te komen.

SP Raadslid van de Ven: 'Zeker in een tijd waarop op diverse vlakken bezuinigd wordt zoals WMO en WSW en we gezien de tweede bestuursrapportage in zeer zwaar financieel weer terecht zijn gekomen lijkt ons zo'n aankondiging van een grote investering op zijn minst voorbarig. We zullen dan ook niet alleen vragen hoe dit college de financiële dekking denkt te vinden maar ook of men denkt dat er draagvlak is onder de bevolking voor zo'n enorme investering.'

Vragen verbouwing Gemeentehuis, vragenhalfuurtje gemeenteraad 20-12-2011.