Raad mag 28 februari meepraten over schaliegas

9 februari 2012

Raad mag 28 februari meepraten over schaliegas

De Boxtelse gemeenteraad krijgt dinsdagavond 28 februari de mogelijkheid haar zegje te doen over het onderzoek naar schaliegas. In de bijeenkomst kunnen raadsleden vooral hun mening aandragen over wat er meegenomen moet worden in het aankomende onderzoek naar de veiligheidsrisico’s van schaliegas door het ministerie van Economische Zaken, innovatie & Landbouw (EI&L).

Coalitie wilde eerder geen onderzoek
Het onderzoek komt voort uit een toezegging door minister Verhagen van EI&L. De SP pleit vanaf het begin van de schaliegas-kwestie al voor onafhankelijk onderzoek. Zo stelde de partij samen met de andere oppositiepartijen vorig jaar februari in Boxtel al het uitvoeren van een MER (Milieu Effect Rapportage) voor, maar de coalitiepartijen Balans, PvdA/GL, Combinatie95 en DPBL wilde daar toen niet aan.

De nu door het ministerie aangekondigde bijeenkomst leidde deze week tot de nodige beroering in de Boxtelse politiek. Dinsdag kon het college al melden dat het haar na druk van vooral de SP was gelukt om toch een bijeenkomst voor raadsleden af te spreken. Gisteren werd bekend dat die bijeenkomst nu op 28 februari aanstaande plaats zal vinden, omdat dan toch al een vergadering van de gemeenteraad op de agenda stond.