Dinsdag aftrap grote publieksactie voor behoud vijver en boomgaard

19 maart 2012

Dinsdag aftrap grote publieksactie voor behoud vijver en boomgaard

Morgen trapt de SP af met een gote publieksactie voor het behoud van de vijver en de boomgaard. De komende weken gaan vrijwilligers van de SP zoveel mogelijk Boxtelaren mobiliseren tegen de plannen van het college om de vijver te dempen en mogelijk de boomgaard te rooien, ten koste van een parkeerplaats. Morgen presenteert fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP het eerste drukwerk aan vertegenwoordigers van actiegroepen.

De SP wil de komende week zoveel mogelijk Boxtelaren mobiliseren om te protesteren tegen de plannen van het college voor een parkeerplaats op de plek van de vijver. Ook de oude boomgaard wordt in die plannen door het college opengehouden als mogelijke locatie voor een parkeerplaats. De SP heeft huis-aan-huis-folders laten drukken, die ook dienst kunnen doen als raambiljet. Daarnaast komen er affiches die aan de Boxtelse aanplakborden zullen worden gehangen.

De aftrap van de actie vindt morgen plaats, vanaf 18.00 uur bij de gemeentevijver. De SP gaat dan het eerste actiedrukwerk overhandigen aan vertegenwoordigers van diverse actiegroepen die tegen de plannen van het college zijn.