Feestje vanwege behoud vijver en boomgaard

2 april 2012

Feestje vanwege behoud vijver en boomgaard

Afgelopen vrijdag hebben omwonenden en actiegroepen een feestje gevierd bij de gemeentevijver naar aanleiding van het definitieve behoud van boomgaard en vijver. Het college heeft eindelijk het plan om daar parkeerterrein van te maken in moeten trekken. De SP was ook uitgenodigd.

Naast omwonenden van ’t Hofje, Den Dries, Elisabethsdael, Vinckenrode en Clarissenhof waren ook vertegenwoordigers van de Heemkundekring, Werkgroep Natuur en Landschapsbeheer en de SP (raadslid Eric van den Broek en bestuurslid Willem van Meurs) aanwezig, evenals enkele betrokken burgers. Namens omwonenden bedankte Cootje Verzijden iedereen die er actief aan bijgedragen heeft dat de vijver en boomgaard te behouden blijven.

Onlangs verspreidde de SP huis aan huis nog pamfletten met als titel ‘Handen af van vijver en boomgaard’. Onder het genot van een drankje werden meteen al plannen gemaakt om het gebied aantrekkelijker te maken en een betere uitstraling te geven, zodat het centrum van Boxtel aantrekkelijker wordt voor eigen inwoners en toeristen.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek : ‘Ik feliciteer omwonenden en actiegroepen met dit prachtige resultaat. Gezamenlijk hebben we er voor gezorgd dat vijver en boomgaard behouden blijven. Het is wederom gebleken dat actie vanuit de bevolking wel degelijk werkt.’

Geen parkeerterrein op plek van gemeentevijver.