Reactie bewoner Ridder op parkeerproblemen Van Beekstraat

3 april 2012

Reactie bewoner Ridder op parkeerproblemen Van Beekstraat

Een bewoner van het complex Ridder heeft deze week gereageerd op de vragen die de SP heeft gesteld over de parkeerproblemen in de Van Beekstraat. De bewoner stelt dat de parkeerproblemen meevallen en vooral moeten worden opgelost door als bewoners ‘rekening met elkaar te houden’ en ‘verdraagzaamheid te tonen’. De SP is dat laatste zeker met de betreffende bewoner eens en roept de gemeente dan ook op om daar samen met het wijkplatform de regie in te pakken. Het is in de brief van de bewoner niet duidelijk of de brief namens meerdere bewoners is geschreven.

In de brief stelt de bewoner van het Riddercomplex dat de meeste bewoners uit het Riddercomplex hun auto in de parkeergarage zetten, waarbij mensen met twee auto’s en bewoners uit andere straten (genoemd wordt St. Severusstraat) ook gebruik maken van de parkeerplaatsen in de Van Beekstraat.

Als oplossing stelt de bewoner voor dat bewoners onderling vooral rekening met elkaar gaan houden. Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP is dat laatste zeker met de bewoner eens: ‘Maar dan is het goed dat er onderling ook begrip is voor elkaars situatie. De gemeente zou daar een goede rol in kunnen vervullen, door de parkeersituatie nog eens objectief in kaart te brengen met aanvullend parkeeronderzoek en door in samenspraak met het wijkplatform initiatieven te nemen om bewoners tot elkaar te brengen. Met die stappen moeten de problemen opgelost kunnen worden.’

Ook het overwegen van een vergunningenstelsel en het slim zoeken naar meer parkeerplekken in de straat en omgeving, zijn wat de SP betreft goede oplossingsrichtingen.