SP wil snel helderheid over centrumplannen

18 april 2012

SP wil snel helderheid over centrumplannen

De Boxtelse SP-fractie heeft verantwoordelijk wethouders Van Aert en Van der Zanden aan hun vestje getrokken, om snel duidelijkheid te scheppen over de centrumplannen. Nadat het college onder politieke en maatschappelijke druk hun plan om te willen parkeren op het terrein van de gemeentevijver en de oude boomgaard uit het centrumplan hebben geschrapt, is het verdacht stil gebleven over de centrumplannen en houden de wethouders het in het midden of de centrumplannen voor de zomer nog besproken kunnen worden. De SP wil nu weten waar het dagelijks bestuur van de gemeente momenteel met de centrumplannen staat.

De SP heeft gevraagd of de centrumplannen nog in de maand mei of juni op de agenda's van de commissie- en/of raadsvergaderingen terug gaan komen. Tot op heden heeft het college gezegd dat ze er naar streeft om de plannen in juni op de agenda te krijgen, maar of dit daadwerkelijk gaat lukken is nog niet duidelijk.

Garen op de klos
Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP zegt er het volgende over: 'Het was een prima besluit van het college om onder de maatschappelijke en politieke druk af te zien van parkeren op de vijver en oude boomgaard, die plannenmakerij en geldverspilling hadden lang genoeg geduurd. Maar nu mag er ook wel eens daadkracht getoond worden in het naar buiten komen van een goed centrumplan. Boxtelaren hebben daar recht op. Door al het gedoe zijn ook zaken blijven liggen als het oplossen van de parkeerproblemen in Boxtel West. Het wordt tijd dat er nu garen op de klos komt.'