Toegankelijkheid Elisabethdael/Vinckenrode moet beter

20 april 2012

Toegankelijkheid Elisabethdael/Vinckenrode moet beter

De Boxtelse SP-fractie heeft het gemeentebestuur opgeroepen iets te doen aan de toegankelijkheid van de wooncomplexen Elisabethdael en Vinckenrode. Recentelijk is de stoeprand aan de hoofdingang verhoogd en zijn er paaltjes geplaatst nabij de woon-zorgcomplexen. De bewoners van het woonzorgcentrum dat in beheer is bij de Eldegroep, maken zich zorgen om de toegankelijkheid voor hulpdiensten en ervaren de nieuwe maatregelen als zeer hinderlijk. De SP heeft deze week bij het gemeentebestuur aan de bel getrokken om de toegangssituatie te verbeteren.

Een aantal weken geleden heeft de SP-fractie de betreffende woon-zorgcomplexen bezocht en met een grote groep bewoners gesproken. Deze bewoners uitte hun grote zorgen en ontevredenheid over de toegangssituatie van de complexen aan de Mgr. Bekkersstraat. De SP heeft het college opgeroepen om de opmerkingen van de bewoners van de wooncomplexen serieus te nemen en de toegangssituatie in samenspraak met de Eldegroep te herzien. Dat zou ook passen in het streven van de gemeente, om stoepen en straten nabij zorgcomplexen 'rolstoel-proof' te maken.

Zeer hinderlijk
Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP zegt er het volgende over: 'Er is een hoge stoeprand opgetrokken bij de ingang van Elisabethdael/Vinckenrode en dan zijn er ook nog paaltjes neergezet. Niet erg bevorderlijk voor een snelle toegang voor hulpdiensten en niet bevorderlijk voor de toegankelijkheid van mensen die slecht ter been zijn. Wij hopen dat het college snel iets aan de situatie gaat doen, want de situatie is zo zeer hinderlijk en levensgevaarlijk.'

Brief aan College van B&W met vragen over toegankelijkheid Elisabethdael/Vinckenrode