Gouden tomaat voor Tonnie Wouters op SP-congres

4 juni 2012

Gouden tomaat voor Tonnie Wouters op SP-congres

Het Schijndelse SP-gemeenteraadslid Tonnie Wouters heeft zaterdag de gouden tomaat, de hoogste partijonderscheiding gekregen. Dat gebeurde tijdens het landelijk SP-congres in Breda, tezamen met een eerbetoon aan haar overleden echtgenoot en oud-wethouder in Boxtel Ger Wouters. De afdeling Boxtel werd ook op het congres vertegenwoordigd door een congresdelegatie.

Tonny Wouters nadat zij de Gouden Tomaat kreeg van SP-senator Tiny Kox

De oud-wethouder van Schijndel en Boxtel kreeg kort voor zijn overlijden in oktober 2010 dezelfde onderscheiding. ,,Wat Ger allemaal voor ons deed, deed hij altijd samen met Tony. Daarom is het onontkoombaar dat ook deze kanjer van een kameraad en een schat van een vrouw de gouden tomaat krijgt", sprak SP-senator Tiny Kox tijdens het congres.

Boxtelse delegatie
Een delegatie van vier Boxtelaren was afgelopen zaterdag in Breda op het congres aanwezig, om onder meer ook Emile Roemer tot lijsttrekker te kiezen voor de aankomende verkiezingen op 12 september. Eind juni vindt er een extra verkiezingscongres plaats, waarin het verkiezingsprogramma en de volledige kandidatenlijst worden vastgesteld.

Website SP Schijndel: Gouden Tomaat voor Tonnie Wouters.
Boxtelse leden stemmen mee over lijsttrekker.