Boxtelse delegatie aanwezige bij landelijke aftrap verkiezingscampagne

21 augustus 2012

Boxtelse delegatie aanwezige bij landelijke aftrap verkiezingscampagne

Zo’n 2500 SP’ers trotseerden de brandende woestijnzon en vonden hun weg naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Daar werd de aftrap gegeven van de verkiezingscampagne van de SP. De Boxtelse delegatie was daar ook aanwezig.

Er werd extra water uitgedeeld om de verzengende hitte en de nietsontziende zon de baas te kunnen. Na enkele motiverende speeches en muzikale ondersteuning, mochten de SP’ers het museum in.

Keurig op tijd werd begonnen aan het dagprogramma. Veel nationale en internationale pers was aanwezig. Als een zwerm bijen vlogen zij om de SP kopstukken en in het bijzonder Emile Roemer heen. Een goed teken, want de aanwezigheid van internationale pers verraadt dat men ook daar serieus rekening houdt met regeringsdeelname van de SP.

Aan het eind van de dag volgde een toespraak van Emile Roemer. Volgens Roemer is de locatie symbolisch. Volgens hem doen alle oude gebouwen ons herinneren aan het verleden. Een verleden waarin het sociale stelsel werd geïntroduceerd als oplossing voor problemen, terwijl partijen als de VVD volgens hem dit stelsel nu juist zien als een probleem in plaats van de oplossing. “Ik had beloofd dat het een hete zomer zou worden. Dat is alvast de eerste belofte die uitkomt!”, spreekt Roemer de verhitte menigte toe.

De dag werd afgesloten met een drankje of een heerlijk tomatenijsje verzorgd door de aanwezige ROOD delegatie.

Start verkiezingscampagne SP in Boxtel.