Boxtelse SP gaat intensief campagne voeren

21 augustus 2012

Boxtelse SP gaat intensief campagne voeren

Afgelopen zaterdag trapte de SP in Boxtel af voor een intensieve campagne, op weg naar de landelijke verkiezingen op 12 september aanstaande. Zaterdag werden in tropische omstandigheden op de Zwaanse Brug al diverse zomerse campagne artikelen, zoals tomatenfrisbees, strandballen en de welbekende tomatsenschuursponzen uitgedeeld. In de komende weken zal de SP met vele activiteiten op straat en in de wijken aanwezig zijn. Ook de kersverse Boxtelse jongerenafdeling van de SP, ‘Rood’, zal zoveel mogelijk jongeren op gaan roepen om op de SP te stemmen.

Het campagneteam van de SP in Boxtel is er helemaal klaar voor. Afgelopen zaterdag konden Boxtelaren al op de foto met een levensechte Emile Roemer. De komende weken wordt er door zo’n 50 SP-vrijwilligers hard gewerkt om de verkiezingen op het netvlies te brengen.

Duizenden huisbezoeken
Zo zullen er ongeveer 8.000 huisbezoeken worden afgelegd, waarbij de verkiezingsfolders niet in de brievenbus worden gegooid, maar persoonlijk worden afgegeven. ‘Dat verhoogt de attentiewaarde en zo horen we meteen opmerkingen terug en kunnen we vragen beantwoorden, Dat is een stuk persoonlijker’, aldus fractievoorzitter in de gemeenteraad en medewerker campagneteam Eric van den Broek. De overige 4.000 verkiezingsfolders worden wel huis-aan-huis verspreid door folderen in de brievenbus.

Folderen bij winkelcentra
Daarnaast worden nog eens een paar duizend flyers verspreid bij winkelcentra en drukke plaatsen, zoals bij het station, het Boxtelse centrum en supermarkten in Boxtel en Liempde. In totaal worden dus zo’n 14.000 verkiezingsfolders en flyers verspreid.

Affiches
De ruim 360 Boxtelse SP-leden is gevraagd een raamaffiche op te hangen en de Boxtelse aanplakborden zijn inmiddels al voorzien van affiches met een foto van lijsttrekker Emile Roemer en het motto ‘Nu SP’.

Weekmarkt
Op vrijdag 7 september zal de SP, samen met andere politieke partijen, aanwezig zijn op de weekmarkt.

Debat JRL
Op dinsdag 28 augustus is de SP ook van de partij op het verkiezingsdebat van het JRL. Het jeugdige kandidaat-Kamerlid Michiel van Nispen zal de SP in dat debat namens de landelijke SP vertegenwoordigen en de plaatselijke afdeling ondersteunt met verkiezingsmaterialen.

Jongerenafdeling Rood
Teun Pijnenburg van de Boxtelse SP-jongeren haakt met zijn nieuwbakken jongerenafdeling Rood aan bij de diverse campagne-activiteiten, maar gaat de komende weken met een aantal jongeren de verkiezingen ook met eigen activiteiten aan de man brengen. Zo zullen de vrijwilligers van Rood actief naar jongeren toegaan bij het station en St. Lucas en staat er nog een ludieke actie op het programma.

Eric van den Broek is zeer positief over de campagne: ‘De peilingen zien er goed uit en de afgelopen maanden is het ledenaantal in Boxtel met tientallen leden gestegen. We hebben ook huis-aan-huis leden geworven en merken dat de sympathie voor de SP in Boxtel groot is en nog steeds groeit’.

De campagne wordt op de dag van de verkiezingen op 12 september in het kantoor van de SP aan de Breukelsestraat afgesloten met een feestavond voor leden.

Start verkiezingscampagne SP in Boxtel.