Commissie kraakt initiatiefvoorstel Hockeyclub Liempde

15 augustus 2012

Commissie kraakt initiatiefvoorstel Hockeyclub Liempde

Het initiatiefvoorstel dat politieke partij Combinatie95 afgelopen maandag in de commissie maatschappelijke zaken presenteerde, is zowel door het bestuur van de Liempdse Hockeyclub als door de andere politieke partijen volledig afgekraakt. Combinatie95 gaat zich nu beraden over het al dan niet handhaven van het initiatiefvoorstel.

In het initiatiefvoorstel pleit de plaatselijke en van oorsprong Liempdse politieke partij Combinatie95 voor extra middelen voor een kunstgrasveld voor HCL. De Liempdse hockeyclub zelf was daarvoor echter niet door C95 benaderd en was volgens bestuursvoorzitter Martijn Levert dan ook ‘not amused’ over het voorstel. C95 stelt namelijk ook een fikse eigen bijdrage voor HCL voor en het bestuur van de hockeyclub verweet de politieke partij daarom ‘het shoppen met andermans portemonnee’.

Ook de politieke partijen waren zeer kritisch op het feit dat Combinatie95 geen dekking aangaf voor hun voorstel, geen contact had gezocht met HCl en men verweet fractievoorzitter Rien Schalkx belangenverstrengeling vanwege het feit dat ook voetbalclub DVG mee zou gaan profiteren van het kunstgrasveld. Rien Schalkx is namelijk ook voorzitter van DVG.

Fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP noemde de gang van zaken één grote ‘poppenkast’: ‘Ik dacht dat de Boxtelse kermis nog niet begonnen was, maar door deze poppenkast heeft het daar alle schijn van. Waarom heeft Combinatie95 niet gewoon het college opgeroepen om samen met HCL te komen tot een oplossing? Dat is immers wat de hockeyclub ook zelf wil.’

De vertegenwoordiger van Combinatie95 gaf aan dat het voorstel ook vooral het doel had gehad om het college op te roepen om contact met HCL te zoeken. De fractie gaat zich nu erover beraden of men het initiatiefvoorstel handhaafd in de aankomende raadsvergdering van 28 augustus.