SP deelt Solidair uit bij Boxtelse bedrijven

5 september 2012

SP deelt Solidair uit bij Boxtelse bedrijven

Vanmorgen hebben vrijwilligers vijfhonderd Solidairkranten van de SP uitgedeeld bij Vion, Rexroth en Legrand. Er waren veel positieve reacties.

‘De SP is de enige partij die wij hier aan de poort zien’
In de bedrijvenkrant wordt ingegaan op een aantal maatregelen die nog net voor de zomervakantie zijn aangenomen en die slecht voor werknemers uitpakken, zoals de versnelde verhoging van de AOW-leeftijd, het eigen risico in de zorg van 220 naar 350 euro en de verhoging van de BTW van 19 naar 21 procent. Ook wordt ingegaan op de versoepeling van het ontslagrecht en het verslechteren van de reiskostenvergoeding.

Er staan in de krant artikelen over een initiatiefwetsvoorstel van SP en PvdA om flexwerkers meer zekerheid te geven, over het stakingsrecht en een Europese superstaat. En natuurlijk een oproep om SP te stemmen op 12 september. Veel werknemers stelden het op prijs om van een politieke partij een informatiekrant te krijgen die speciaal op hun belangen ingaat. En we kregen nog een compliment van een oudere werknemer: ‘Jullie zijn de enige partij die we hier aan de poort zien.’