Stationsstraat ondergeschoven kindje

19 oktober 2012

Stationsstraat ondergeschoven kindje

De leegstand van panden in de Stationsstraat en de verrommeling van deze straat is de SP al tijden lang een doorn in het oog. De Boxtelse fractie heeft het college en de gemeenteraad vorige week tijdens de voorbereiding op de begrotingsbehandeling opgeroepen meer aandacht te besteden aan het aantrekkelijker maken van de Stationsstraat. Veel prioriteit in de centrumplannen gaat bij het college uit naar het centrumdeel rondom de Kruisstraat en het parkeren op de Pastorietuin. Het winkelgebied in de Stationsstraat is daarvan kind van de rekening en moet het doen met in totaal 25.000 euro voor verbetermaatregelen.

De SP deed eerder dit jaar integrale voorstellen voor het opknappen van het winkelgebied in de Stationsstraat, door verbeterplannen te koppelen aan de realisering van een parkeerterrein op het gebied Tielen/Van Groeningen. Ondernemer Van Groeningen was tevens bereid om op zijn grond een verbinding te bewerkstelligen van dat gebied naar de Stationsstraat. Hiermee zou het winkelgebied al stukken beter bereikbaar en daarmee voor winkeliers en publiek stukken aantrekkelijker worden.

Prioriteit Stationsstraat
Commissielid Nick Geerlings brak afgelopen week in de commissie bestuurlijke zaken wederom een lans voor het aanpakken van de Stationsstraat: 'Wij vinden dat we de winkeliers en potentiële winkeliers van de Stationsstraat ernstig tekort doen. Wat is nu de visie van het college op dit gebied? De ondernemers daar horen er ook bij!! Is de 25.000 Euro die recentelijk is uit getrokken werkelijk de enige geste richting dit deel van het centrum? Is dat de oplossing voor leegstand? Is dat de oplossing voor de bereikbaarheid en parkeren van dat gebied? Wij vinden dat ook dit gebied prioriteit verdient.'

De SP kondigde aan in de raadsvergadering mogelijk met voorstellen te komen om de Stationsstraat als winkelgebied daadwerkelijker aantrekkelijker te maken.