ROOD laat stufidieven los op het JRL

10 december 2012

ROOD laat stufidieven los op het JRL

De VVD en de PvdA willen de basisbeurs (studiefinanciering) en het gratis openbaar vervoer afschaffen vanaf 2014. Dit zal ertoe leiden dat aanstaande studenten worden opgezadeld met een forse studieschuld! ROOD is het niet eens met deze plannen en is een landelijke actie gestart. ROOD Boxtel is vanmorgen vergezeld door een Mark Rutte en Diederik Samsom in boevenpak naar het JRL getogen. Studenten konden als protest tegen de aangekondigde plannen met deze twee ‘stufidieven’ op de foto.

ROOD heeft op maandag 10 december met de stufidieven het JRL bezocht. De scholieren op het JRL lieten blijken dat ze tegen de aangekondigde plannen waren en gingen vol overtuiging voor de camera staan.

Leerlingen van het JRL lieten aan ROOD weten erg boos te zijn op de plannen van de VVD en de PvdA. Zij denken dat een aankomende studieschuld scholieren afschrikt om überhaupt een vervolgopleiding te kiezen. “Hoe kan ik nu een toekomst opbouwen met een enorme studieschuld. Een leenstelsel is geen goed idee!’’, aldus een leerling van het JRL.

De foto’s van alle bezochte scholen worden op de landelijke Facebook-pagina van ROOD geplaatst. Ben je op de foto gezet door leden van ROOD Boxtel? Dan kun je jezelf terugvinden op: https://www.facebook.com/ROODjongSP

ROOD strijdt met scholieren in het hele land voor onderwijs.
Facebook Rood.