Maandag pas reactie op vragen meningsverschil gemeente & walnoot

3 januari 2013

Maandag pas reactie op vragen meningsverschil gemeente & walnoot

Vorige week stelde de Boxtelse SP-fractie kritische vragen over het jarenlange conflict dat de gemeente met de Walnoot heeft over de toekenning van subsidies. Dat de gemeente dit meningsverschil met de Walnoot heeft bleek uit een notitie over gemeenschapshuizen, die volgende week maandag op de agenda van de commissie maatschappelijke zaken staat. Vanwege de feestdagen worden de vragen echter pas op diezelfde dag beantwoord.

De SP had gevraagd de vragen voor einde de week, dus uiterlijk vrijdag 4 januari aanstaande te beantwoorden, zodat de diverse gemeenteraadsfracties de achtergronden van het conflict nog mee zouden kunnen nemen in hun meningsvorming. Deze week liet de verantwoordelijk ambtenaar echter weten de vragen pas aanstaande maandag met de wethouder te kunnen bespreken, omdat die op vakantie is.

Niet sterk
'Jammer, maar in feite natuurlijk communicatief weer niet sterk van de gemeente', aldus SP-fractievoorzitter Eric van den Broek over de gang van zaken. 'In feite moeten fracties tijdig kennis kunnen nemen van alle relevante stukken. Zeker daar waar het weer een conflict betreft met een externe partij die veel mensen vertegenwoordigt. Daar heeft het gemeentebestuur toch al niet zo'n beste ervaringen mee.'

De SP hoopt maandag bruikbare aanvullende informatie te krijgen, die nog ingebracht kan worden in de discussie 's avonds in de commissie maatschappelijke zaken.

Kritische vragen over subsidieverstrekking Walnoot.