Groeten uit de sociale werkplaats

20 maart 2013

Groeten uit de sociale werkplaats

De SP heeft bij de Boxtelse WSD zo’n 500 actiekaarten verspreid met als opschrift ‘Groeten uit de sociale werkplaats’. Werknemers bij de WSD kunnen zo hun onvrede uiten met betrekking tot de kabinetsplannen met de sociale werkplaatsen, waardoor 70.000 werkplekken geschrapt worden. De kaartenactie is onderdeel van de campagne ‘Armoede werkt niet’.

Einde sociale werkplaatsen?
Door deze kabinetsplannen worden op termijn 70.000 banen geschrapt. Per 1 januari 2014 mogen er geen werknemers meer instromen in de sociale werkplaatsen. Dit betekent zo ongeveer het einde van de sociale werkplaatsen in Nederland en het einde van belangrijk werk met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Door een kaart in te vullen en op te sturen laten werknemers het kabinet weten dat het moet stoppen met deze oneerlijke plannen.

Draai PvdA
Het is uitermate wrang te moeten vast stellen dat de PvdA, die een tijdje geleden nog mordicus tegen deze plannen was, nu samen optrekt met de VVD om dit VVD-plan uit te voeren. Ook heel vreemd is het dat de PvdA nog steeds deel uit maakt van de campagne ‘Armoede werkt niet’, waaronder deze kaartenactie valt. Ook de SP, Groen Links, enkele vakbonden en maatschappelijke instellingen maken deel uit van de organisatie van deze campagne.

Website 'Armoede werkt niet' : Steun de actie!