Kom morgen naar openbare informatieavond huren

26 mei 2013

Kom morgen naar openbare informatieavond huren

Hulpdienst SP helpt bij indienen bezwaarschriften

Zoals al eerder op deze website aangekondigd organiseert de SP morgen een openbare avond over het huurbeleid. De avond vindt plaats in gemeenschapshuis De Walnoot en begint om 20.00 uur. Naast de aanwezigheid van Rob Dekker, directeur Sint Joseph, Ad Boleij, voorzitter huurdersbelangenvereniging, zal Tweede Kamerlid Paulus Janssen van de SP zijn visie geven op het nieuwe huurbeleid. De avond is gratis toegankelijk.

Bezwaar
De SP afdeling Boxtel wil de avond tevens benutten om bewoners van sociale huurhuizen op te roepen om bezwaar te maken tegen de inkomensafhankelijke huurverhogingen. Bestuurs- en raadslid Eric van den Broek daarover: ‘Er heerst totale chaos bij de uitvoering van deze wet. Woningcorporaties, gemeenten en belastingdienst werken massaal met verkeerde cijfers. Wij willen huurders wijzen op de bezwaarmogelijkheden en zo nodig kan onze hulpdienst daar ook bij ondersteunen’.

Op de site van de Rijksoverheid, www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/kan-ik-bez... leest u hoe u bezwaar maakt tegen de huurverhoging.

Hulp bij bezwaar
Zo nodig helpt de SP u bij het opstellen van een bezwaarschrift. U kunt daarover bellen met Willem van Meurs, telefoon 676058.