SP: 'Heeft AutoBoseind gemeentegrond in gebruik?'

7 mei 2013

SP: 'Heeft AutoBoseind gemeentegrond in gebruik?'

De Boxtelse SP-fractie heeft kritische vragen gesteld over het gebruik van een stuk gemeentegrond door AutoBoseind. Aanleiding voor de vragen is een inspraakreactie van de Commissie Ruimtelijke Ordening Lennisheuvel (CROL), waarin wordt gesteld dat AutoBoseind een groot stuk openbaar gebied in gebruik heeft genomen met hekken en een parkeerplaats. De SP wil opheldering over de huidige inrichtingssituatie en heeft daarom een reeks vragen aan het college van B&W gesteld over de situatie.

Als de opmerkingen van de CROL kloppen dan zou er sprake zijn van oneigenlijk gebruik van gemeentegrond door AutoBoseind. 'Wij werden hier via een zienswijze van de CROL op het concept bestemmingsplan Ladonk, op geattendeerd', zo licht SP-fractievoorzitter Eric van den Broek de vragen toe. 'De situatieschets is daarbij terug te zien op een verduidelijkende luchtfoto die we met de vragen aan het college hebben meegezonden.'

Uiteraard vraagt dit volgens de SP om opheldering. Eric van den Broek: 'Via bijgaande vragen proberen wij duidelijkheid te krijgen in hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan, welke afspraken aan deze situatie ten grondslag liggen, of die afspraken zijn vastgelegd en wat dit betekent voor het vaststellen van het geactualiseerde bestemmingsplan Ladonk.'

Brief aan College van B&W over gebruik openbaar gebied AutoBoseind.
Situatieschets AutoBoseind Luchtfoto + ruimtelijk plan.