SP wil voorstel verbouwing gemeentehuis afvoeren van raadsagenda

27 mei 2013

SP wil voorstel verbouwing gemeentehuis afvoeren van raadsagenda

De raadsfractie van de SP is van plan om morgen tijdens de raadsvergadering een ordevoorstel in te dienen om het collegevoorstel om 2,4 miljoen Euro te bestemmen voor de verbouwing van het gemeentehuis en het invoeren van Het Nieuwe Werken. De SP is sowieso geen voorstander van zo'n dure verbouwing, maar vindt het ook niet logisch dat er nu over de gemeentelijke organisatie en de verbouwing wordt gesproken, nu de regiogemeenten vorige week een akkoord hebben gesloten over intergemeentelijke samenwerking en een ambtelijke fusie.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek heeft vandaag een mailbericht gestuurd naar de fractievoorzitters van alle partijen, om te peilen wat zij voelen voor het afvoeren van het onderwerp van de raadsagenda. 'Binnen onze fractie hebben we uitgebreid gediscussieerd over het onderwerp het voorstel voor uitwerking van de verbetering van de gemeentelijke huisvesting. Wat partijen ook politiek van dat onderwerp mogen vinden, het is eigenlijk vreemd dat dit onderwerp nu geagendeerd wordt, nu we binnenkort de verdere uitwerking van de intergemeentelijke samenwerking en ambtelijke fusie gaan bespreken', zegt Van den Broek in een reactie. 'Wij vinden het dus niet logisch en ook niet wenselijk dat we nu over zo’n grote investering zouden gaan besluiten, terwijl de uitwerking van de personele organisatie in het kader van de ambtelijke fusie nog ongewis is. Dan kunnen we beter met dit voorstel wachten tot die ontwikkelingen wat meer bekend zijn. Wij willen daarom een voorstel van orde doen, om dit onderwerp nu van de raadsagenda te halen en met bespreking te wachten tot het moment dat wat meer bekend is over de uitwerking van de ambtelijke fusie.'