SP pleit in vragenhalfuurtje voor speelplek bij Taxandrialaan

22 augustus 2013

SP pleit in vragenhalfuurtje voor speelplek bij Taxandrialaan

De SP-fractie pleit bij het college van B&W namens ouders van kinderen uit de buurt van de Taxandrialaan e.o. in wijk Oost, voor een nieuw voetbalveldje. Ouders trokken daarvoor deze week al bij het college aan de bel, via een brief en handtekeningen uit de buurt. De SP stelt de kwestie volgende week in het vragenhalfuurtje van de raadsvergadering aan de kaak en roept het college op om snel te handelen. 'Er lijkt een mooie nazomer aan te komen, dus het zou goed zijn als de kinderen snel een nieuwe plek hebben om te kunnen voetballen en spelen', zegt fractievoorzitter Eric van den Broek namens de SP.

In de buurt liggen een aantal speelveldjes, maar twee voetbalveldjes zijn recentelijk verdwenen door de ruimte die nodig is voor de werkzaamheden die momenteel in wijk Oost plaatsvinden.

Kleine aanpassingen
Het veldje waar het over gaat zou met een aantal kleine aanpassingen heel snel geschikt gemaakt kunnen worden om daar te kunnen spelen. Het gaat de bewoners vooral om een natuurlijke afscheiding naar De Dommel en een aantal voorzieningen om hondenpoepoverlast tegen te gaan.

'Gas erop met dit voorstel'
'Ouders willen graag dat er voor de kinderen in de buurt voldoende speelmogelijkheden blijven. Ze hebben daartoe een aantal voorstellen gedaan, als initiatief vanuit de buurt zelf. Dat is natuurlijk een prima zaak en wij vragen het nieuwe minderheidscollege dan ook daadkracht te tonen', aldus Van den Broek. 'Het college in nieuwe samenstelling gaf bij de presentatie over de portefeuilleverdeling aan te willen werken vanuit het motto 'gas erop', dus dat kunnen ze nu al mooi in de praktijk brengen.'

De SP heeft aangegeven dat wethouder De Man eventuele toezeggingen naar buurtbewoners wat de fractie betreft ook voorafgaand aan de raadsvergadering al mag presenteren, in dat geval hoeft het vragenhalfuurtje daar niet meer voor benut te worden.

Vragenhalfuurtje 27 augustus 2013 betreffende speelplek Robert Schumanlaan-Dommeloord.