Krokodillentranen Balans

5 september 2013

Krokodillentranen Balans

Bijgaande ingezonden brief is deze week door Eric van den Broek aan de plaatselijke media gezonden:

Balans en wethouder van der Zanden zeggen niet te begrijpen waarom zij uit de coalitie en het college zijn gezet. Zij leggen de schuld bij anderen neer. Balans huilt krokodillentranen.

Balans heeft dit volledig aan zichzelf te danken. Al geruime tijd ergerden zowel coalitie- als oppositiepartijen zich aan de opstelling van de Balansfractie in de raad en het eigengereide optreden van hun wethouder.

De oppositie had een motie van wantrouwen tegen de wethouder klaar liggen voor de raadsvergadering in augustus. Die werd overbodig, omdat het college toen al gevallen was door het gedoe in de coalitie. In de motie werd de wethouder verweten dat hij burgers en belangengroepen niet of onvoldoende betrokken heeft bij zijn plannen (onder andere vijver/oude boomgaard, kV-station), slecht met burgers communiceerde, hen niet serieus nam en iedereen tegen zich in het harnas joeg.

Bovendien heeft hij in de afgelopen periode regelmatig zijn eigen agenda proberen uit te voeren en daarmee in strijd gehandeld met het gemeentelijke beleid (bijvoorbeeld tunnel Leenhoflaan, verkeersknippen, verkeersbesluit 30 km zone Boxtel-Oost).

Tja, een wethouder die zo te werk gaat roept het onheil over zich af. In dit verband heeft hij dan ook al een motie van treurnis en afkeuring aan zijn broek gehad. Het rommelde al veel langer in de coalitie. De domme schaliegasbrief van Balans was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Balans moet nu niet zeuren. Ze hebben het er zelf naar gemaakt.

Eric van den Broek, fractievoorzitter SP
Kleine Beemd 61, Boxtel