SP stelt vragen over hardrijden Hugenpothstraat

6 september 2013

SP stelt vragen over hardrijden Hugenpothstraat

SP' ers Eric van den Broek en Willem van Meurs hebben recentelijk een buurtonderzoek gedaan in de straten Hugenpothstraat, Zandvliet en Van Rijckevorselstraat. Vanuit een aantal bewoners kwamen vragen over het hard rijden door auto’s in de Van Hugenpothstraat. Daar zijn al wat verkeersremmers, maar die liggen ver uit elkaar, waardoor er met name in de Van Hugenpothstraat heel hard wordt doorgereden.

De SP heeft de kwestie inmiddels via ambtelijke vragen aangekaart bij de gemeente. De SP-fractie wil van het gemeentebestuur weten of de geluiden van bewoners ook bij de gemeente bekend zijn en zo ja, of daar al iets mee gedaan wordt. Als de geluiden niet bij de gemeente bekend zijn, wil de SP dat de gemeente snel actie onderneemt. Bewoners zullen in dat geval de kwestie nog eens bij de gemeente aankaarten.

De straat in de raad
Fractievoorzitter Eric van den Broek zegt het volgende over het buurtonderzoek: 'In tegenstelling tot andere partijen blijft bij de SP het politieke werk niet beperkt tot het vergaderen in de gemeenteraad. Wij doen het liefste zelf onderzoek en gaan daartoe regelmatig de wijken in om zelf te horen wat er speelt op gebied van huren, woningonderhoud, parkeren, verkeer en de verdere leefomgeving. Zo vertalen we de mening van de mensen door in het raadswerk. Vaak gaat het dan om praktische oplossingen, zoals nu in de Hugenpothstraat waar mensen zich zorgen maken over het drukke en hardrijdende autoverkeer.'