College trekt mistgordijn op over Brede School De Hobbendonken, SP stelt vragen

11 februari 2014

College trekt mistgordijn op over Brede School De Hobbendonken, SP stelt vragen

Gisteren heeft de SP-fractie in de commissie maatschappelijke zaken vragen gesteld over De Hobbendonken en het feit dat wethouder Van de Wiel daarover eerder verkondigde dat De Hobbendonken geen Brede School zal worden. Wethouder De Man van Onderwijshuisvesting nuanceerde die uitspraken gisteren en wierp daarmee een mistgordijn op, maar omdat het onderwerp gisteren niet geagendeerd was als bespreekstuk werden commissieleden niet in staat gesteld aanvullende vragen te stellen.

'Een slechte zaak', zo reageert fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP. 'Er ligt immers ook al een raadsvoorstel voor de verdere invulling van de locatie De Kleine Aarde, waar de school moet komen. We moeten antwoorden krijgen van de wethouder, zodat we alles op alles kunnen zetten om als gemeenteraad toch een Brede School met wijkfunctie in Munsel/In Goede Aarde te realiseren.'

Uiterst vreemd
De SP vindt daarbij dat het college eerst naar de raad moet komen, voordat men bij de plannenmakerij voor De Hobbendonken afstapt van het brede scholenbeleid.
Eric van den Broek daarover: 'Het is natuurlijk uiterst vreemd dat het college daar nu zo gemakkelijk afstand van doet. Juist bij het stichten van een nieuwe school moet je denken aan duurzaamheid voor de langere termijn. Het Brede Scholenconcept past daar prima in en draagt er ook aan bij dat de school een echte wijkfunctie krijgt.'

De SP gaat de kwestie ook aankaarten bij de discussie over de invulling van de locatie De Kleine Aarde, zoals die vanavond wordt gevoerd in de commissie ruimtelijke zaken.