Geslaagd benefietconcert voor arme kinderen

19 februari 2014

Geslaagd benefietconcert voor arme kinderen

Het benefietconcert van de SP-werkgroep ‘Geen kind aan de kant’ dat afgelopen zaterdag in De Rots gegeven werd, is een succes gebleken. Drie bands en ongeveer honderd aanwezigen zorgden voor een prima sfeer. Voor het goede doel werd 607 euro binnengehaald.

Belangeloos optreden Boxtelse bands
Fridays, Fahrenheit Twins en Nailhead traden gratis op ten behoeve van het goede doel. Fridays speelde heerlijke bluescovers en Sander van Kasteren (lid van de SP-werkgroep) liet virtuoos gitaarspel horen. De Fahrenheit Twins speelde hun eigen nummers in een nieuwe zeskoppige bezetting, compleet met trombone en indiaas blaasharmonium. Nailhead sloot de avond af met onder meer covers van REM, David Bowie en Johnny Cash. Er werd volop meegezongen en gedanst. Marco Bressers, mede-organisator van de avond, trad hierbij op als gastmuzikant. “Dit smaakt naar meer’, was een veel gehoorde uitspraak na afloop van het concert.

607 euro voor ‘Geen kind aan de kant’
Door een opslag op de consumptieprijzen werd een mooi bedrag van 607 euro bijeengebracht voor het goede doel. Uit een eerdere sponsorloop werd al 119 euro binnengehaald. Ook komen er nog donaties binnen. Het geld zal in overleg met Voedselbank en Vincentiusvereniging besteed worden voor arme kinderen uit Boxtel. Organisator Marco Bressers is tevreden over het benefietconcert: ‘Dit smaakt naar meer, ook de bands waren enthousiast. De SP-werkgroep gaat door met het organiseren van activiteiten ten behoeve van arme kinderen, want dat blijft hard nodig.’