SP stelt sluipverkeer in de Brugstraat aan de kaak

10 april 2014

SP stelt sluipverkeer in de Brugstraat aan de kaak

De Boxtelse SP-fractie heeft afgelopen dinsdag in het vragenhalfuurtje de verkeerssituatie in de Brugstraat aan de kaak gesteld. Bewoners in de Brugstraat klagen steeds meer over  het sluipverkeer dat door de straat dendert op weg naar het station. Nu de Breukelsestraat sinds kort is ingericht als eenrichtingsweg, nemen veel autobestuurders de Brugstraat, om vervolgens via de Spoorstraat het station te bereiken.

De fractie van de SP heeft vanuit de bewoners van de Brugstraat vragen gehad over het harde rijden in de Brugstraat als onderdeel van een sluiproute naar het station, nu de verkeerssituatie in de buurt is veranderd. Nu de Breukelsestraat eenrichtingsverkeer is geworden, wordt de Brugstraat in toenemende mate als sluiproute gebruikt, waarbij er veel te hard wordt gereden in de Brugstraat vanuit de Breukelsestraat.

‘Een aantal automobilisten rijden dan vervolgens keihard de Spoorstraat in, wat niet mag want er staat een rond rood bord met witte streep, dus inrijden verboden. Deze route is een sluiproute richting het station’, zo lichtte Eric van den Broek tijdens de raadsvergadering toe. ‘In feite zouden de problemen wellicht al opgepakt kunnen worden door eens goed te kijken naar de positie van een aantal verkeersborden, een signaleringsbord aan het begin van de Brugstraat en het intensiveren van het toezicht en maatregelen om meer te handhaven.’

Verantwoordelijk wethouder Van de Langenberg zegde toe om samen met bewoners naar de verkeerssituatie te zullen kijken. Hij reageerde daarbij positief op de suggesties om de verkeersborden te verplaatsen, om zo tot een overzichtelijkere situatie te komen. Op de vraag hoe de handhaving geregeld was reageerde Van de Langenberg dat deze zal gaan plaatsvinden op de piekdruktes als het verkeer het meest de sluiproute door de Brugstraat neemt.