SP verheugd met 20 energieneutrale en betaalbare huurwoningen in Zonnegolven

27 april 2014

SP verheugd met 20 energieneutrale en betaalbare huurwoningen in Zonnegolven

Na de zomervakantie wordt gestart met de bouw van twintig energieneutrale en betaalbare huurwoningen in de tweede fase van het plan Zonnegolven in de wijk In Goede Aarde. De oplevering geschiedt in het voorjaar van 2015. Daarmee wordt een wens van de SP-fractie werkelijkheid.

Moeizaam project

De tweede fase van het plan Zonnegolven heeft enkele jaren vertraging opgelopen, met name vanwege het gegeven dat er meerder grondeigenaren waren en de vrees dat het niet mogelijk zou zijn om huurwoningen te realiseren. Het is vooral de SP-fractie in de gemeenteraad geweest die voortdurend benadrukte dat er ook betaalbare huurwoningen gebouwd zouden worden. Dat lijkt nu dus toch te gaan lukken. Er moeten op het terrein in totaal 38 woningen gerealiseerd worden. Sint Joseph gaat nu beginnen met de bouw van 20 huurwoningen.

Energieneutraal én betaalbaar

Wethouder Peter van de Wiel is er trots op dat het mogelijk is gebleken om 20 energieneutrale huurwoningen te gaan bouwen die ook nog betaalbaar zijn. SP-fractievoorzitter Dave van de Ven is er ook mee in zijn nopjes: ‘Het nieuwe college heeft als één van de speerpunten om een flink aantal betaalbare huur- en koopwoningen te realiseren. Dit plan is een mooie start om die doelstelling in de komende bestuursperiode te halen.’

Woningbouw lijkt aan te trekken in Boxtel

Naast de huurwoningen in Zonnegolven staan er tal van Boxtelse bouwprojecten op stapel. Zoals bijvoorbeeld het realiseren van 16 zorgappartementen in het pand van Sint Joseph aan de Baroniestraat. Verder staat het plan Den Bergh op het punt van beginnen en is het bouwplan voor de locatie Joice in een vergevorderd stadium. De bouw van Sparrenlaene (terrein Gezondheidsdienst voor dieren) vordert gestaag en voor 27 van de 30 woningen in het plan Panta Rhei (Molenstraat) zijn al kopers gevonden. Het lijkt er op dat de woningbouw in Boxtel weer in de lift zit. Dat is goed nieuws voor de meer dan duizend woningzoekenden die vaak vele jaren op een woning moeten wachten.