Antwoorden aanvullende vragen gevolgen reconstructie Breukelsestraat: Tellingen en metingen eind 2014

10 juni 2014

Vorige week heeft de SP fractie antwoord gekregen op eerder gestelde ambtelijke vragen over de gevolgen van de reconstructie van de Breukelsestraat. In deze vragen vroeg de SP fractie of er een toename van verkeer was in de Pastoor Erasstraat en Parallelweg-Noord en het bekend was dat er erg hard werd gereden.

Toename verkeer Pastoor Erasstraat logisch'

'Een van de doelstellingen van de reconstructie Breukelsestraat was ook juist het verkeer meer via de Pastoor Erasstraat te leiden in plaats van het gereconstrueerde deel Breukelsestraat. De Pastoor Erasstraat is hiervoor meer geschikt.', aldus de gemeente, 'De reconstructie zou geen bijzondere effecten moeten hebben op de hoeveelheid verkeer op de Parallelweg-Noord.'

Tellingen en metingen eind dit jaar

Eind 2014 zullen er tellingen en metingen gedaan worden van aantallen en snelheden van voertuigen in de Pastoor Erasstraat en de Parallelweg-Noord. Ook is er een melding van mogelijk te hard rijden in deze straten richting politie gegaan. Een eerste meting begin juni in de ochtend op de Parallelweg-Noord laat vooralsnog zien dat er niet te hard wordt gereden, met een maximaal gemeten snelheid van 49 km/uur.

Zie ook: SP stelt aanvullende vragen gevolgen reconstructie Breukelsestraat.