SP stelt vragen over hardrijden op terrein achter Baanderherenweg

12 juni 2014

SP stelt vragen over hardrijden op terrein achter Baanderherenweg

Bewoners van de 15 nieuwe huurwoningen aan de Baanderherenweg hebben aan de bel getrokken bij de SP omdat er veel te hard gereden wordt op de weg die tussen de achterkant van de huizen en de parkeerplaatsen ligt. De oproep werd ondersteund door een petitie die door alle bewoners is ondertekend. De SP heeft hierover ambtelijke vragen gesteld aan de gemeente.

Priveterrein

Het terrein, de weg achter de huizen en de parkeerplaatsen, is priveterrein, maar is vrij toegangkelijk voor iedereen. Veel automobilisten gebruiken deze achterweg dan ook als sluiproute en rijden veel te hard. Bewoners zijn bang dat de overlast en onveiligheid alleen maar zal toenemen als de werkzaamheden aan de Baandervrouwenlaan binnenkort starten. Ze willen daarom bijvoorbeeld een "MAX. 5 KM" bord, een woonwijkbord of verkeersdrempels.

Bewoners hebben dit probleem al eerder aangegeven bij de gemeente, maar aangezien het terrein eigendom is van Woonstichting St. Joseph is verwijst de gemeente naar St. Joseph, maar St. Joseph verwijst vanwege de verkeersproblematiek weer terug naar de gemeente.

Maatregelen nemen

'We hebben aan de gemeente gevraagd of het probleem bekend is en of er eventueel samen met Woonstichting St. Joseph  maatregelen genomen kunnen worden, zoals de door bewoners voorgestelde verkeersborden en verkeersremmende maatregelen.', aldus Fractievoorzitter Dave van de Ven.

Zodra er een antwoord is zal de SP de bewoners informeren.