Wethouder Van den Broek opent digitaal bedrijvenloket

11 juli 2014

Wethouder Van den Broek opent digitaal bedrijvenloket

Met aan het roer een wethouder van de SP, wemelt het van de initiatieven in de Boxtelse economie. Waar het college twee maanden geleden al een miljoen euro reserveerde om een economisch aanvalsplan aan te zwengelen, presenteerde wethouder Eric van den Broek vorige week een digitaal bedrijvenloket voor Boxtelse ondernemers.

Het bedrijvenloket is een digitale poort die is gekoppeld aan de website van de gemeente Boxtel. Via dit platform hebben ondernemers en andere belangstellenden toegang tot informatie over allerlei economische onderwerpen, zoals de beschikbaarheid en de prijsvan bedrijfskavels, ondersteuning richting de Kamer van koophandel en de fiscus, opleidingen, subsidies en ga zo maar door.

Economisch aanvalsplan

Wethouder Economie Eric van den Broek nam vorige week donderdag het bedrijvenloket officieel in gebruik en zei er het volgende over: ‘Het loket past precies in het economisch aanvalsplan om de crisis te bestrijden. Het is een laagdrempelig platform om ondernemers te faciliteren.’

Ondersteuning MKB

Het gepresenteerde bedrijvenloket is vooralsnog uniek in Brabant en met name kleine ondernemers kunnen hun voordeel doen met het initiatief. ‘De lancering van dit loket is een primeur in Brabant. Grote en kleine ondernemers zullen hun voordeel doen met het initiatief, maar met name voor ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf hebben vaak moeite met het vinden van de weg over allerlei onderwerpen. Met dit initiatief gaan we met name ook die ondernemers ondersteunen’, aldus SP-wethouder Eric van den Broek.

Het bedrijvenloket is te vinden via www.bedrijvenloketboxtel.nl.