Bewonersavond De Croon over problemen woonomgeving

3 september 2014

Bewonersavond De Croon over problemen woonomgeving

Afgelopen maandag vond in Cafe Rembrandt een apart ingelaste bewonersbijeenkomst met de bewoners van appartementencomplex De Croon plaats. Bewoners konden hun zegje doen over de woonomgeving. In het verleden hadden veel bewoners al hun ongenoegen geuit over met name de overlast van uitgaanspubliek in het centrum (klachten die te maken hebben met urineren tegen de gevels en in de portiek, kotsen, vandalisme, te weinig politie-toezicht e.d.). Om alle mogelijke en onmogelijke oplossingen te bespreken heeft wethouder Eric van den Broek voorgesteld om in een openbare bijeenkomst alle problemen op tafel te brengen.

De publieksavond afgelopen maandag was goed bezocht en bewoners vonden het prettig om hun zegje te kunnen doen. Voorzitter Tonny Wagenaars van de Vereniging Van Eigenaren (VVE) van De Croon stelde dat de bewoners in voorgaande jaren door de gemeente van het kastje naar de muur zijn gestuurd. Zo had hij over de problemen in het verleden contact met vier verschillende leden van het College van B&W en minstens even zoveel ambtenaren.

Wethouder Van den Broek kon in de bijeenkomst nog geen toezeggingen doen over de uiteindeljjke oplossingsrichtingen, maar heeft samen met een ambtelijk medewerker alle klachten geïnventariseerd en de afspraak met bewoners gemaakt om binnen een maand uitsluitsel te geven over de vervolgstappen. De bewoners waren na afloop zeer tevreden over de voortvarendheid in het oppakken van de problemen en de vervolgafspraken die gemaakt zijn om tot oplossingen te komen.