Nostalgische kermis van 12 tot en met 17 december laat Boxtel bruisen

6 november 2014

Nostalgische kermis van 12 tot en met 17 december laat Boxtel bruisen

Van vrijdag 12 december tot en met woensdag 17 december wordt het centrum van Boxtel omgetoverd tot een sfeervol gebied, met een nostalgische kermis op de Markt. Het is een gezamenlijk initiatief van centrumondernemers en gemeente. SP-wethouder Eric van den Broek is enthousiast.

Nostalgische kermis

De volledige Markt zal omgetoverd worden tot een kermis met attracties uit het verleden, zoals bijvoorbeeld een reuzenrad, rups, draaimolen, zweefmolen en luchtschommels. Ook zal een oudhollandse snoepkraam niet ontbreken. De openingstijden zijn:

vrijdag 12 december 16.00-22.00 uur (opening 16.00 uur)
zaterdag 13 december  14.00-22.00 uur
zondag 14 december  14.00-22.00 uur
maandag 15 t/m woensdag 17 dec. 14.00-21.00 uur
Kerstfair

De horeca sluit graag aan bij deze kermis om de nostalgische beleving te versterken. In overleg met de winkeliers wordt gekeken naar een verruiming van de openingstijden tijdens het hele evenement. Om het echte kermisgevoel in het winkelgebied extra te verhogen worden er op zondag 14 december chalets en kramen geplaatst in de winkelstraten. Samen met Brabants Centrum en Sint Lucas wordt een etalageroute ontwikkeld, waarbij in 23 winkeletalages in het centrum een zogeheten eyecatcher getoond wordt die mensen attent maakt op de nostalgische kermis.

Wethouder van den Broek enthousiast over gezamenlijk initiatief

Centrummanagement Boxtel heeft in samenwerking met Beleef Boxtel, gemeente Boxtel, Koninklijke Horeca Nederland en Ondernemersvereniging Centrum Boxtel (OCB) dit plan voor een nostalgische kermis ontwikkeld. SP-wethouder Eric van den Broek is vooral apetrots op de gezamenlijke aanpak: 'Ik proef in contacten met ondernemers dat zij er gezamenlijk de schouders onder willen zetten om het centrum aantrekkelijker te maken en dat doet mij goed. Het spreekt vanzelf dat de gemeente dit initiatief van harte steunt, het past perfect in ons economisch aanvalsplan. Het evenement zal veel bezoekers aantrekken, ook van buiten Boxtel, en de centrumondernemers kunnen een steuntje in de rug goed gebruiken. Ik hoop dat er nog meer initiatieven volgen.'